هفت هزار نفر از نمايشگاه جاده ولايت در يزد ديدن كردند

هفت هزار نفراز نمايشگاه جاده ولايت و آثار مكتوب حضرت امام رضا (ع) در يزد ديدن كردند.

اين نمايشگاه كه يك هفته پيش با هدف معرفي مسير حركت امام‌رضا (ع)، بهره گيري از كرامات آن حضرت و توسعه گردشگري در استان يزد برپا شده بود، جمعه شب پايان يافت.

معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت:بيشتر بازديدكنندگان را فرهنگيان، دانش‌آموزان و دانشجويان تشكيل مي‌دادند.

علي‌اكبر كاظمي درحاشيه‌مراسم پاياني كارنمايشگاه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا استقبال از نمايشگاه را خوب توصيف كرد وگفت: اميدواريم برپايي چنين نمايشگاه‌هايي باعث رونق گردشگري مذهبي در استان يزد شود.

وي گفت: با برپايي نمايشگاه جاده ولايت كه مسير حركت امام رضا (ع) از مدينه تا خراسان را براي مردم معرفي كرد اين مسير، بعنوان محور گردشگري مذهبي در كشور مطرح خواهد شد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد پيشتر گفته بود: بنا بر روايات، حضرت امام رضا (ع) در سال ‪ ۲۰۱‬هجري قمري از مدينه حركت كرد و از طريق استان يزد به خراسان سفر كرد.

عزيزالله سيفي افزود: مسير حركت آن حضرت در استان يزد از ابركوه تا طبس است كه به "جاده ولايت" نامگذاري شده است.

وي مرمت‌آثاروبناهاي تاريخي،مذهبي در مسير حركت امام رضا رااز برنامه‌هاي در دست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد برشمرد.

سيفي گفت: با همكاري كار گروه گردشگري و سازمان حمل و نقل و پايانه‌هاي استان يزد، دو مجتمع بين راهي در مسير حركت امام رضا در محور ابركوه به يزد و يزد به طبس احداث خواهد شد.

در نمايشگاه جاده ولايت كه در محل موزه آيينه و روشنايي يزد برپا شد زندگينامه، سيره عملي، كرامات و معجزات حضرت امام رضا(ع) در قالب كتاب و بروشور به نمايش گذاشته شد.

اين نمايشگاه‌به‌همت سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري استان يزد و با همكاري آستان قدس رضوي برپا شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا